Certyfikacja ISO 9001

 Postawienie na jakość obsługi klienta i jego satysfakcję

System Zarządzania Jakością ISO 9001 doskonale nadaje się do wszystkich typów i wielkości przedsiębiorstw.
Certyfikacja, mobilizując do działań na rzecz klienta i ciągłego doskonalenia, zapewnia firmom stały rozwój oraz zadowolenie klientów.

Posiadanie certyfikatu ISO 9001 już dziś staje się międzynarodowym standardem w wielu organizacjach. Dbanie o przyjazny wizerunek, a jednocześnie zyskanie tytułu firmy godnej zaufania, jest celem stawianym sobie przez coraz więcej podmiotów, którym zależy na byciu konkurencyjnymi na rynku. System Zarządzania Jakością zgodnie z wymogami normy ISO 9001 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych standardów. Wdrożenie ISO 9001 to propozycja dla tych organizacji, które chcą więc poprawić swój system zarządzania. Na certyfikację ISO 9001 mogą zdecydować się zarówno przedsiębiorstwa usługowe czy produkcyjne, jak i podmioty działające w administracji publicznej. Wdrożenie ISO 9001 pomaga w działaniach mających na celu zwiększenie satysfakcji klienta. Jednocześnie wpływa na doskonalenie mechanizmów działania samej organizacji, jak i zwiększenie motywacji pracowników do jeszcze lepszego wywiązywania się ze swoich obowiązków.

Certyfikacja ISO 9001 – proces wdrożenia norm jakościowych

Aby otrzymać certyfikat ISO 9001 trzeba przejść szereg badań i spełnić określone normy jakościowe. Ważna jest m.in. szczegółowa analiza potrzeb i wymagań klientów, których na co dzień obsługuje dany podmiot. Wśród zasad jakościowych znaczenie ma również kapitał ludzki, czyli wykwalifikowani pracownicy oraz wykształcenie i zdolności organizacyjne osób zarządzających, jak i samo zarządzanie (ocena tego systemu). Certyfikacja ISO 9001 oznacza również postawienie sobie celu, jakim jest ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników oraz jakości usług i produktów. Analizie poddawana jest także relacja z dostawcami i kontrahentami.

Certyfikat ISO 9001 = wiarygodność i wysoka jakość wyrobów oraz usług

Organizacje, które podejmą decyzję o tym, aby wdrożyć u siebie ISO 9001, udowadniają klientom, że są wiarygodne, dobrze zorganizowane i mogą tym samym zagwarantować najwyższą jakość usług.

Korzyści, jakie niesie za sobą wdrożenie ISO 9001 oraz certyfikacja ISO 9001:

✓ wyższa jakość usług,
✓ wzrost satysfakcji klienta,
✓ wzrost wydajności firmy,
✓ obniżenie kosztów działania przedsiębiorstwa,
✓ bardziej efektywne wykorzystanie własnych zasobów,
✓ ograniczenie ilości reklamacji,
✓ porządek w dokumentacji wewnętrznej – sprawny obieg informacji i dokumentów,
✓ poprawienie relacji z klientami i dostawcami,
✓ wzrost konkurencyjności na rynku,
✓ stworzenie „dobrego klimatu” do wprowadzenia innowacji.

Wdrożenie ISO 9001 to dla klientów informacja o tym, że dana organizacja podjęła działania proklientowskie i że są one traktowane priorytetowo.

Jeśli jesteś zainteresowany certyfikacją ISO 9001 – wypełnij wniosek i zapytaj o ofertę!

wypełnij wniosek – zapytaj o ofertę:   biuro@pcc-cert.pl

wniosek o wycenę  CC11-1

ISO 9001 – co to jest? Każdemu, kto zadaje sobie to pytanie, pragniemy wyjaśnić, iż norma ISO 9001 określa wymagania odnoszące się do systemu zarządzania jakością w różnego rodzaju przedsiębiorstwach. Celem stosowania się do określonych w niej wymagań jest zrozumienie oczekiwań klientów, a co za tym idzie – zwiększenie efektywności w ich spełnianiu. Tak, aby klient otrzymał dokładnie to czego oczekuje, a nawet więcej.

Podnosić jakość usług

Norma ISO 9001 z powodzeniem stosowana jest obecnie w prawie dwustu krajach świata. O jej korzyściach przekonują się praktycznie każdego typu organizacje, zarówno te mniejsze, jak i o zasięgu globalnym. Popularność normy ISO 9001 bierze się przede wszystkim z tego, iż jest uniwersalna i została określona w celu prawidłowego rozpoznania potrzeb klientów. Gdy już do tego dojdzie, wówczas jesteśmy w stanie z powodzeniem sprostać im, zyskując tym samym możliwość zdobycia zaufania osób korzystających z naszych usług, zwiększenia prestiżu własnej marki oraz uzyskania przychodu większego niż wcześniej przypuszczaliśmy.

Zdecydowanie warto zatem rozmawiać z klientami lub w jakikolwiek inny sposób (np. poprzez wypełnianie ankiet) poznawać ich opinie na temat oferowanych im usług, by następnie móc zwiększyć ich jakość, na czym skorzystają dosłownie wszyscy.

Dlaczego warto zainteresować się certyfikacją ISO 9001?

Certyfikacja ISO 9001 stanowi najlepszy dowód na to, że ubiegającej się o jego uzyskanie – za sprawą działalności PCC-CERT – firmie zależy na ciągłym rozwoju i byciu pod każdym względem profesjonalną. Dokonując regularnie różnego rodzaju analiz, szybko przekonujemy się o tym, czy wprowadzone procedury i zmiany spełniają pokładane w niej nadzieje, czy też nie. Przy wdrożeniu ISO 9001 zaleca się skorzystać z pomocy doświadczonych i posiadających odpowiednio szeroką wiedzę specjalistów, którzy posiadając duże doświadczenie zdobyte w dziesiątkach firm z danej branży. Podpowiedzą jakie rozwiązania będą najodpowiedniejsze dla nas sprawdzone rozwiązania. Po skutecznym wdrożeniu wymagań normy, zdobycie certyfikatu ISO 9001 pozostaje formalnością. Posiadanie certyfikatu zdecydowanie przyczynia się do obrania właściwej drogi ku zwiększeniu atrakcyjności danej marki w oczach jej grupy docelowej.

ISO 9001 – wymagania

Wśród najistotniejszych wymagań ISO 9001 wyróżnia się m.in.

  • stałe nadzorowanie dokumentacji gromadzonej w siedzibie przedsiębiorstwa;
  • zachęcanie jego kierownictwa do wspólnego opracowywania planu zarządzania jakością;
  • ustalenie strategii zarządzania pracownikami, komunikacji w firmie;
  • analiza ryzyka;
  • nieustanne analizowanie takich czynników, jak choćby: poziom zadowolenia klientów ze świadczonych im usług, dostarczanych wyrobów czy wykonywanych procesów.

Wymienione wyżej wymagania normy ISO 9001 zostały w wyczerpujący sposób sformułowane w normie przedmiotowej, w której uwzględniono osiem podstawowych zasad jakości. Są nimi:

  1. W priorytetowy sposób traktowanie potrzeb klienta
  2. Cechy przywódcze, dzięki którym osoby odpowiedzialne za kierowanie daną firmą są w stanie czynić to w taki sposób, by ulegała ona ciągłemu rozwojowi
  3. Zachęcanie/motywowanie ludzi do działania
  4. Stworzenie odpowiednich procesów, od których zależy skuteczność funkcjonowania organizacji
  5. Zarządzanie w sposób systemowy
  6. Nieustanne dążenie do perfekcji. Ciągłe doskonalenie
  7. Rzeczowe podejmowanie wszelkich decyzji
  8. Ocena dostawców usług lub materiałów, z których wykonywane są poszczególne wyroby

Uzyska certyfikat ISO 9001 szybko i bez problemu

Działalność PCC-CERT pozwala naszym klientom rozpoznać wszelkie niedociągnięcia w ich dotychczasowej działalności, wyeliminowanie których (i rozpoczęcie działalności według określonych wyżej wymagań) przyczynia się do zwiększenia zainteresowania proponowanymi przez nich usługami wśród kolejnych osób, mogących w przyszłości z nich korzystać. Na pewno zdecydują się o wiele chętniej to uczynić, jeśli jakość danej marki zostanie potwierdzona dokumentem, takim jak certyfikat ISO 9001.

Jego uzyskanie w dzisiejszych czasach nie stanowi większego problemu i nie zajmuje wiele czasu, a korzyści płynące z jego otrzymania mogą być bardzo duże. Jedną z nich jest większe prawdopodobieństwo zaistnienia w świadomości nie tylko polskich klientów, ale również zagranicznych, co wiąże się z szansą ugruntowania własnej pozycji na międzynarodowym rynku.