Aby ujednolicić normy w poszczególnych dziedzinach życia i zagwarantować takie same standardy jakości w połowie XX w. w Wielkiej Brytanii powołano do życia Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. Jest ona odpowiedzialna za ustanawiania warunków, jakie muszą spełnić podmioty, aby otrzymać certyfikat ISO w danej dziedzinie. Z oczywistych względów podyktowanych bezpieczeństwem i jakością wyrobów, opracowano także wiele certyfikatów ISO dla branży budowlanej. Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich.
BLOG JAKOŚCIOWY
Certyfikaty ISO w branży medycznej
Certyfikaty ISO występują w wielu sektorach rynku. Są to międzynarodowe standardy zarządzania jakością w organizacji. Ich wdrażanie często nie jest obligatoryjne, ale wiele placówek decyduje się na to ze względu na profity związane z implementacją normy. Dotyczy to także służby zdrowia. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym certyfikatom ISO w branży medycznej i zobaczmy, dlaczego tak chętnie służba zdrowia decyduje się na wdrożenie normy ISO 9001.
Ile kosztuje wdrożenie ISO
Ile kosztuje wdrożenie ISO? Takie pytanie zadaje sobie wiele przedsiębiorców. Zanim zdecydujemy się na certyfikację ISO, warto dowiedzieć się czegoś więcej o jej kosztach. Jak to wygląda?
Jak uzyskać certyfikat ISO 9001
Prawdopodobnie już wiesz, że ISO 9001 może zapewnić ogromne korzyści Twojej firmie, w tym jej wewnętrznej działalności, wydajności i rentowności, a także zapewnić korzyści marketingowe i możliwość korzystania z rynków, które są otwarte tylko dla firm posiadających certyfikat ISO 9001. Możesz pozyskać nowych Klientów i jednocześnie dać dowód na to, że Twojej firmie zależy na stałym rozwoju i podnoszeniu kwalifikacji. Jaki jest więc najlepszy sposób na uzyskanie certyfikatu ISO 9001?
Wdrażanie systemu zarządzania jakością ISO 9001
ISO 9001 jest międzynarodową normą, która określa wymagania względem zarządzania jakością w różnorodnych przedsiębiorstwach. Z powodzeniem funkcjonuje w niemal 200 krajach, będąc uniwersalną gwarancją zrozumienia potrzeb klientów i ich odpowiedniej realizacji. Jakie mogłaby dać korzyści Twojej firmie?
Szkolenie na auditora wewnętrznego ISO 9001
W każdym przedsiębiorstwie, w którym obowiązuje norma ISO 9001 musi znajdować się pracownik, który pełni rolę auditora. Jego obecność gwarantuje, iż przeprowadza on okresową kontrolę działów, objętych certyfikacją, dzięki czemu jakość świadczonych usług jest zawsze na najwyższym poziomie. Jednak aby zostać audytorem wewnętrznym, należy przejść odpowiednie szkolenie.
Norma ISO 9001 – konieczność ciągłego rozwoju
Norma ISO 9001 liczy sobie już ponad 30 lat, jednak jej korzenie sięgają jeszcze głębiej, bo aż do roku 1979. To właśnie wtedy British Standards Institute, będący najstarszą na świecie instytucją zajmującą się tematyką norm opracował pierwsze wytyczne dotyczące zarządzania jakością.
Kontynuuj
Charakterystyka szkolenia ISO 9001
Niemal każde duże przedsiębiorstwo lub korporacja, ale także wiele małych i średnich firm, decyduje się na wdrożenie systemu zarządzania jakością ISO 9001. W każdym z tych miejsc musi pracować osoba, która nadzoruje wypełnianie obowiązków, jakie narzuca na wszystkich pracowników certyfikat. Musi zatem posiadać odpowiednie przygotowanie do pełnienia takiej funkcji, którego nabywa podczas odpowiedniego szkolenia.
Kontynuuj
Certyfikat Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO 45001
12 marca 2018 roku ukazała się norma ISO 45001, której ostateczny termin wprowadzenia to 11 marca 2021. Zastępuje ona obowiązujące wcześniej normy PN-N-18001 oraz OHSAS 18001, a celem jej powstania było ujednolicenie treści względem norm ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015. Co zatem można zyskać dzięki certyfikacji systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy? Kontynuuj
Przywódca, pracownik, klient – trzy filary sukcesu. Systemy zarządzania jakością
Norma ISO 9001 stanowi skuteczny wyznacznik poziomu jakości, jest też elementem budowania wizerunku zarówno w oczach klientów, jak i kontrahentów. Przede wszystkim jednak wdrożone normy wydatnie wpływają na poprawę procesów wewnętrznych, a tym samym stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu rynkowego. Nic więc dziwnego, że norma duży nacisk kładzie na optymalizację relacji w obszarach dotyczących zarządu, pracowników oraz klientów.
